Website Rumag is gestopt met het verkopen van kleding uit hun ‘corona-lijn’. Met de shirts wilde het bedrijf geld ophalen voor het Rode Kruis, maar na de uitzending van Zondag met Lubach bleek dat vooral Rumag er mee verdiende.
Eerder gaf het platform nog een zwaar denigrerende reactie aan haar volgers. “Oké. Je krijgt ons niet snel boos, maar we gaan proberen beleefd te zijn,” zo schreef Rumag in zijn eigen stijl. “Hoe meer je als bedrijf groeit, des te meer haters en kritiek je krijgt. Helemaal prima. Maar in deze periode waarin wij ons 100% commiteren aan het hulp bieden aan mensen die het zwaar hebben tijdens deze pandemie, zijn er twitteraars die onze initiatieven haten en bespugen en zelfs het Rode Kruis hierin betrekken?”
Daar bleef het niet bij, het bedrijf deelde nog een sneer uit: “Gaan jullie alsjeblieft wél naar buiten, lik alsjeblieft het knopje van een zebrapad en hou alsjeblieft jullie smoel.”
Nu zegt men geschrokken te zijn van de inhoud en zegt ruim 100.000 euro te hebben opgehaald voor het Rode Kruis. Dit zou betekenen dat ze ruim 10.000 shirts hebben verkocht met de corona-teksten. Het bedrijf zelf heeft daar dan ruim 50.000 euro mee verdient.