Per 1 januari 2017 verdwijnt de Heineken Music Hall. AFAS Software neemt het naamgevende partnerschap over van Heineken. Daar zit een naamswijziging bij voor de poptempel in de Bijlmer. Vanaf volgend jaar heet de Heineken Music Hall AFAS Live. “Door de samenwerking met AFAS zal de locatie verder professionaliseren op het gebied van hospitality en gastbeleving om zo haar toppositie in de markt te blijven behouden.”
Birgitte de Winter, directeur van de – nu nog – HMH: “We hebben destijds de eerste live venue voor versterkte popmuziek in Nederland neergezet, dat avontuur zijn we aangegaan met Heineken. We zijn nog steeds enthousiast over de samenwerking en support van Heineken en ze blijven dan ook betrokken als schenkpartner. Nu, na 15 jaar hebben we een nieuwe ambitieuze partner gevonden in AFAS Software. AFAS wil mensen een unieke beleving meegeven en dat kunnen wij bieden met onze live producties.”
In 2001 opende de Heineken Music Hall haar deuren. Dankzij de unieke capaciteit van 6000 bezoekers, de Box-in-a-Box-constructie die voor een onovertroffen akoestiek zorgt én de optimale toegankelijkheid voor bezoekers en artiesten, is de HMH uitgegroeid tot één van de bekendste concertzalen van Nederland. Jaarlijks trekken de concerten en zakelijke evenementen ruim 600.000 bezoekers.
De komende maanden wordt er hard gewerkt aan de rebranding van de locatie. Zo krijgt de voorgevel van het pand een compleet nieuwe uitstraling en zal er een geheel nieuwe huisstijl
worden doorgevoerd. Ondertussen staan er voor 2017 al een flink aantal aansprekende artiesten op de agenda en worden er wekelijks nieuwe artiesten aangekondigd. AFAS Live biedt een brede mix van concerten en evenementen, van popconcert tot stand-up comedy en van family entertainment tot dance. Daarnaast is AFAS Live per 1 januari 2017 hét podium voor zakelijke evenementen.