Door een grote storing bij de ING is internetbankieren momenteel niet mogelijk en hebben veel klanten een negatief saldo op hun rekening.
De Facebook-pagina van de bank wordt overspoeld met reacties. “Ja hoor! Geld weg! Nou maar hopen dat dit snel wordt opgelost… anders wordt het droog brood en water.” Klantenservice is momenteel ook niet te bereiken en dat levert nog meer irritaties op.
“klantenservice niet bereikbaar en geld van je rekening. Fijn zo’n bank. Zie ook dat ik niet de enige ben.. Laten we hopen dat ik mijn geld voor vanavond terug heb, want ik heb het nodig…”
De NOS laat momenteel alleen weten dat het om een ‘Internetbankieren’ storing gaat, maar klanten van de ING krijgen bij pinautomaten te zien dat ze geen saldo hebben.
Update
Ondanks de grote hoeveelheid meldingen van verkeerde saldo’s zei woordvoerder Harald Reusken van de ING tegenover het Radio 1 Journaal dat dit ‘incidenteel’ voorkomt. Hij benadrukte dat het saldo bij de bank zelf goed in het systeem staat. Ook erkent hij dat dubbele afschrijvingen kunnen zorgen voor negatieve saldo’s, zelfs bij mensen die normaal niet rood kunnen staan, omdat de gebruikelijke controle die dit tegengaat is uitgevoerd op een ‘niet-actueel saldo’.